SÖKA TILL MARTINSKOLAN

Ansök genom att fylla i nedanstående formulär.
Vi uppskattar om du som vårdnadshavare berättar lite om elevens tidigare skolgång i kommentarsfältet.

Observera att ansökan till resursskolan Lilla Martinskolan sker på annan plats, se fliken Resursskola.

Martinskolans tillämpar följande urvalsregler:

• Syskonförtur
  • Elever som går i Stiftelsen Martinskolans förskola respektive förskoleklass
  • Kötid

Kön fungerar så här:

När du anmäler ditt barn i kön får du ett kö-id och eleven ställs i kö för att tas in i turordning.
Om det finns plats i en årskurs går vi igenom kön och erbjuder eventuellt en plats med start innevarande termin. Om du vid det tillfället tackar nej till erbjuden plats stryks barnet ur kön. Intag för vårterminen sker dock från november månad och till höstterminen från maj månad terminen innan.

Till förskoleklassen sker intag under perioden december-februari. Barn som går i Stiftelsen Martinskolans egna förskolor har förtur men måste bekräfta sin plats för att den ska reserveras. Detta gäller även om man vill åberopa syskonförtur. För resterande platser tas elever in enligt köordning. Skolan deltar inte i det allmänna skolvalet i Stockholms Stad.

Vid frågor, kontakta skolans kansli: kansli@martinskolan.se